Argentinië deel II - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Karlijn Vermond - WaarBenJij.nu Argentinië deel II - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Karlijn Vermond - WaarBenJij.nu

Argentinië deel II

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

05 Januari 2014 | Argentinië, Mendoza



De dag voor kerst kwamen we aan in Sucre, de witte stad. Bijna alle huizen/gebouwen zijn hier wit. De eerste mooie stad in Bolivia. Er is hier alleen niks te doen, maar de stad zelf is leuk dus dat gaf niet. Ik weet ook niet of het door kerst kwam, maar er waren hier zoveel arme bedelende kinderen op straat.
We zaten hier in Sucre in een klein hostel met ongeveer 25 mensen. 's Avonds hadden we kerstdiner. We aten traditioneel Boliviaans; Picana. Pittige soep met een halve kalkoen erin (was ik toch weer even vegetariër die avond), een witte maïskolf en een bord met salade. Daarnaast was er natuurlijk wijn. Zelfgemaakte Duitse gluhwijn, zo lekker! Daarna nog naar de plaza voor de parade geweest. Dat was niet veel helaas, maar op stap was leuk.

In dit hostel hadden we eindelijk weer eens een heerlijk ontbijt! Fruitsalade met muesli en yoghurt of gebakken ei met geroosterd brood of havermoutachtig iets. Ben wel soort klaar met wit brood (het voelt oud, in Nederland zou ik het aan de eenden voeren) met jam. Op eerste kerstdag hadden we kerstbrunch, zelf georganiseerd. We hadden vanalles en nog wat gemaakt, was erg lekker. Voor het kerstgevoel zijn we 's avonds naar de film Love Actually geweest, was zowaar in het Engels.
Tweede kerstdag doen ze hier in Zuid Amerika niet aan. We hebben wat geshopt, geluncht, naar een park geweest en 's avonds Home Alone (jullie vast ook?!) gekeken. Ik had die film dus nog nooit helemaal gezien...

Vrijdagavond Kim gedag gezegd. Hier houdt onze gezamenlijke trip op..
Ik ben zaterdag na een 23 uur durende reis eindelijk aangekomen in Jujuy, Argentinië!! Als je de grens over moet gaat dat echt op z'n Zuid Amerikaans...
Ik ben wel meteen in een andere wereld beland. Het is hier al een stuk moderner en meteen een stuk duurder. Voor het eerst in een driedubbel stapelbed geslapen, ik ben er geen fan van.

Zondag heb ik een hike naar een waterval in Tilcara gedaan. Laatste keer hiken in de woestijn. Ik heb in ruim drie weken Bolivia niks 'actiefs' gedaan en dat was te merken. Behalve dat het 32 gr was, is er van m'n conditie ook niet veel meer over. Dat wordt even oefenen...

Oud en nieuw heb ik Salta gevierd. Wat een fijne stad is dat zeg!! Ik zou hier best kunnen wonen. Het wordt hier wel iets anders gevierd dan bij ons. Om 22.30 gingen we eerst eten en zonder countdown was het ineens twaalf uur! Argentijnen zijn best arm, veel vuurwerk was er dan ook niet. Het feestje daarna was erg leuk!!
Nog een paar dagen in de stad doorgebracht. Ik heb een pakketje naar huis gestuurd. Nou dat doe je dus niet 'even'. Maar het is na twee uur wachten, van kassa naar kassa gestuurd worden, drie keer opnieuw inpakken toch gelukt dus dat viel mee.

Vanmorgen ben ik in Mendoza aangekomen na een 19 uur durende busrit. De bus was best wel prima eigenlijk, ik heb zelfs nog aan de bingo meegedaan...
De aankomst was iets minder. Binnen een half uur was ik van m'n dagtas en eettas beroofd. Die laatste geeft niet maar om m'n daypack heb ik naderhand wel staan huilen. Zit eigenlijk alles in wat belangrijk is. Vooral veel persoonlijke spullen (Oh wat een spijt dat ik m'n volle dagboek gisteren niet naar huis heb gestuurd). Het is nu wel even drama. Probeer hier maar eens een iPhone-oplader (ze verkopen in Argentinië geen iPhone) lonely planet of goede camera te krijgen... Ik heb nog wel m'n paspoort, creditcard en wat geld.

Nu ik m'n verhaaltjes net heb teruggelezen merk ik dat ze steeds beter worden, vooral de spelfouten...

Beso vanuit Argentinië!

M'n iPhone en ik hebben al twee uur ruzie met deze site. M'n foto's staan er ook 'ergens' tussen...

  • 05 Januari 2014 - 09:58

    Ton En Michel:

    Happy new year,
    Hey Karlijn, wat een leuke verhalen schrijf je, ik lees alles. Maar wat een domper zeg, doet er geen goed aan. Pas je aub goed op, overal lopen ze er op, als je reis zeker. Probeer het naast je neer te leggen en door te gaan met die leuke trip, succes en doe voorzichtig. groetjes van Ton en Michel xx

  • 05 Januari 2014 - 11:52

    Petra:

    Hoi lieve Karlijn,
    Allereerst wens ik je al het goeds,liefde,warmte en vooral gezondheid toe voor 2014! Ik en Jaap genieten iedere keer weer van je verslagen. Het zal de reis/vakantie van je leven zijn cq worden. Zoveel indrukken en belevenissen als jij meemaakt is niet te bevatten. Wel heel erg vervelend voor je dat je bestolen bent. Pas nu maar drie keer zoveel op je spullen! Dat je schreef dat je voor even vegetariër was, moest ik gelijk aan onze kleindochter denken. Als wij vlees eten wat haar niets lijkt is zij ook voor even vegetariër . Waar dat al niet goed voor is. Lieverd geniet maar van alle mooie en bijzondere dingen en indrukken die op je pad komen.
    Veel liefs en dikke knuffel van Petra.

  • 05 Januari 2014 - 17:55

    Marjolein:

    Heey Mop,

    Ohjee, dat is flink balen van je tas....maar dan ben je dus mijn lonely planet kwijtgeraakt?:P ach ja, dat komt ook wel weer goed.... Misschien wordt er nog wel iets teruggevonden.....
    Verder klinken je verhalen leuk, blijf genieten van het moois! Succes met alleen reizen! Ben heel benieuwd hoe je dat verder gaat bevallen! Mendoza is leuk he? Drink veel wijn...nice:)
    Edinburgh was overigens heel leuk, maar dat was wel andere koek met regen, en kou....maar verder wel gaaf! Veel in de pub gezeten en vuurwerk daar was waanzinnig mooi... Enjoy nog! xx

  • 05 Januari 2014 - 22:41

    Natas:

    Nou wij hadden ook geen countdown dit jaar hoor. Waren heel druk bezig met kijken maar de top 2000 en ineens was t 0.00 haha. Verder kan ik me goed voorstellen dat je voor even vegetariër bent, ken nog wat stoofpotjes uit Tanzania... Heel veel plezier nog en we spreken elkaar snel weer!!! Xxxx

  • 06 Januari 2014 - 21:55

    Astrid En Kees Poot:

    Hoi Karlijn, wat een smerige streek van je dagtas. Ik hoop dat het je plannen niet al te veel doorkruist. Jullie hebben al zoveel mooie dingen gedaan en ik weet zeker dat je nog veel mooie dingen gaat doen. Ga er voor! Liefs.

  • 12 Januari 2014 - 13:51

    John En Jeanette:

    Hoi karlijn,
    Wat een mooie en leuke verhalen en wat heb je al veel gezien en ondernomen.
    Het is toch heerlijk dat je de mogelijkheid had om zo'n reis te maken.
    Wij wensen je nog een hele mooie tijd en blijf ervan genieten het is eerder voorbij dan je denkt.
    Lieve groetjes
    John en Jeanette


  • 14 Januari 2014 - 12:06

    Elske:

    Lieve Kar,

    Ahhh echt balen dat je zo veel persoonlijke spulletjes kwijt bent zeg.
    Zo'n volgeschreven dagboek kun je natuurlijk nergens kopen. Ik hoop toch dat je nog ergens een soort oplader vindt en een soort lonelyplanetachtig iets.

    Niet lekker om zo het jaar te beginnen! Hoop dat er snel voor alles een oplossing komt.
    Vind het wel heel gaaf om zo alles van je reis te lezen hoor!!

    Wel even anders om zo kerst en oud en nieuw te vieren maar het zijn wel echt gave en unieke ervaringen! Ik ben zeer benieuwd naar alle foto's die je maakt.

    Veel plezier en geluk!

    Liefs xxx Elske

  • 15 Januari 2014 - 11:57

    Angela:

    Lieve Kar!
    Wat ontzettend gaaf om te lezen.. Ik ben er echt even voor gaan zitten! :) Helemaal leuk!
    Prachtige ervaring!!
    Flink balen van je gestolen spullen - je denkt vantevoren altijd ''dit overkomt mij vast niet'' maar zo zie je maar.. BOEEE!! Geniet er lekker van! Ik vandaag voor het eerst op mijn vrije woensdag op de bank in ons nieuwe huis! Ik geniet ook, maar dan anders.. ;) Liefs!!

  • 17 Januari 2014 - 20:07

    Ien:

    Ha Karlijn, ja,ja, iedereen overkomt het laat dat een troost zijn, nu moet je de rest maar met een spanband om je middel vastmaken(grapje)! Laat je je er niet door van de wijs brengen en ga verder met voluit genieten, er is veel te veel te zien en te beleven! Dag en 'n groet

  • 12 Februari 2014 - 11:56

    Peetje:

    Heee Kar
    Jaaa eindelijk ga ik al je verhalen bijlezen (schaam schaam dat ik zo laat ben) maar ze moeten gewoon met hun tengels van je spullen afblijven!!! Grrr... als ik ze in mn vingers krijg!
    Maar gelukkig heb je wel een hele leuke kerst en oud en nieuw gehad. Dat is goed om te horen!
    Nu ga ik gauw door met je volgende verhalen hahaha!!
    XXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Mendoza

Karlijn

Actief sinds 08 April 2010
Verslag gelezen: 472
Totaal aantal bezoekers 31132

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 03 Maart 2014

Zuid Amerika

15 April 2010 - 17 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: