Het Zwitserlevengevoel - Reisverslag uit Derendingen, Zwitserland van Karlijn Vermond - WaarBenJij.nu Het Zwitserlevengevoel - Reisverslag uit Derendingen, Zwitserland van Karlijn Vermond - WaarBenJij.nu

Het Zwitserlevengevoel

Door: karlijnvermond

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

08 Juni 2010 | Zwitserland, Derendingen

Lieve Mensen!

Het gaat hier nog steeds prima! De weken gaan snel voorbij.
Afgelopen donderdag heerlijk een vrije dag gehad vanwege Fronleichnamtag. Een katholieke feestdag, sacrementsdag.

Ik ben inmiddels naar de tandarts geweest. Ik had tegen de Chef gezegd dat ik naar de tandarts moest eigenlijk, toen heeft ie meteen gebeld en een afspraak geregeld diezelfde middag nog.. En hij was niet eng of gevaarlijk.. Hij heeft het weer helemaal gemaakt en ik heb nu ook geen pijnlijke tanden en kaak meer :)

Zaterdag ben ik op bergtocht naar de Jungfrau geweest. Met de trein ’s morgensvroeg naar Interlaken (Interlaken ligt tussen twee meren vandaar de naam). Daarna het eerste deel met het treintje naar boven, naar Lauterbrunnen. Vanaf daar ben ik met m’n wandeling begonnen. Ik heb ongeveer 1,5 uur naar boven gewandeld, naar Wengen. Erg mooi, veel te zien, maar ook best wel zwaar. Ik dacht ik heb best wel een redelijke conditie, maar bergwandelklimconditie is toch anders denk ik... Hijgend als een paard en m’n hoofd zo rood als m’n nagellak en dat al na 10 minuten... Maar goed, ik ben er gekomen. Het volgende deel heb ik het treintje maar genomen ;)
Onderweg stopte het treintje, voor een ‘fotomoment’, dus ik die bergen fotograferen. Ja het was erg mooi maar welke berg het nou was???! Tot ik naast me hoorde, “Kijk Henk, zie je daar dat gebouwtje?? Dat is het restaurant, daar gaan we naar toe, en die berg daarnaast is de Jungfrau!”
Was me meteen alles duidelijk ;)
Ik liep toen zowaar voor op m’n planning en het was stralend weer dus ik heb heerlijk een uurtje in de zon gelegen en van het uitzicht genoten :)
Tom die ging de hele route lopen, dat is ruim 6 uur wandelen, die kwam ik tegen op de Kleine Scheidegg. De plek waar ik in de zon op een grasveldje moed lag te verzamelen om het laatste stuk te gaan lopen. Vanaf daar zijn we samen naar boven gelopen en het allerlaatste stuk moet je met een treintje. Het is echt super mooi, ik denk dat ze dat bedoelen met het Zwitserlevengevoel :)
Al was ik wel helemaal kapot aan het eind van de dag. Tom is daar blijven slapen in zo’n berghut en ik ben weer met het treintje terug naar huis gegaan.

Ik ben lid geworden van de WK waarbenjij.nu en nu heb ik meer fotoruimte al weet ik niet hoe lang dat duurt maar we zullen zien.

Even een kort verhaaltje, zijn jullie ook weer snel uitgelezen.,
En ik ga nu maar eens even de chococake uit de oven halen voordat ie weer eens is verbrand.. Het was m’n idee om hem op te eten als Suzanne en Kim komen, maar ik denk niet dat ie het haalt...

Ciao!!!

Liefs Karlijn

  • 08 Juni 2010 - 20:36

    Marjolein:

    Waarschijnlijk omdat je 's avonds laat je verhalen plaats, en dat mijn moment van computeren is, maar wederom ben ik je eerste reactie:)
    super mooie foto's!
    Blijf genieten!

    xx

  • 09 Juni 2010 - 07:01

    Dorien Van Den Berg:

    Hoi Karlijn, fijn dat je het nog steeds zo goed naar je zin hebt in Zwitserland :-) Groetjes, Dorien

  • 09 Juni 2010 - 07:12

    Angela:

    Karlijneke!
    Super mooie foto's zeg!! Geweldig!
    Het spijt me heel erg dat ik nog niet gemaild heb.. ik ga het deze week echt doen; zo ontzettend druk geweest!
    Ik wil je iig vast bedanken voor je kaartje; ontzettend lief!! :)
    Nou meis blijf genieten heh!

    Liefs!

  • 09 Juni 2010 - 17:07

    Rossie:

    Heej KAR!

    Nog superrr bedankt voor je lieve kaartje; zo leuk dat je dat doet :) !
    Ik heb eindelijk werk gevonden; combinatie van voedingsassistent + afdelingsassistent (jij doet ook zoiets in NL toch?).
    Ik hoorde dat suus+kim naar je toe komen; heel veel plezier en doe ze de groetjes!

    Xxx

  • 10 Juni 2010 - 11:06

    Robert ,Rebec En Kev:

    Hey hey,

    Nou we zijn een beetje laat met reageren op je site, maar beter laat dan nooit hey..!!
    Wat ziet het er allemaal kei mooi uit joh..!!
    En super dat het allemaal bevalt. Nou we gaan je volgen hoor via deze site...

    Grtz Robert Rebec en Kevin

  • 12 Juni 2010 - 12:23

    Petra:

    Karlijn!!!
    Wat gaaf die wandeling. Ziet er echt super uit.'
    Doet me een beetje aan de wintersport denken.. hmmzz.. ik droom alweer weg.
    Maar goed, weer even bij de les!
    Gelukkig is je kaakie weer helemaal top, anders kon je je home-made chocotaart niet eens eten hihi. Veel plezier met je visite en geef ze een dikke kus van me ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Derendingen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2010

Dag Zwitserland!

09 Juli 2010

Sali!

17 Juni 2010

Over de helft!

08 Juni 2010

Het Zwitserlevengevoel

24 Mei 2010

Fietsen, Bern en hagelslag
Karlijn

Actief sinds 08 April 2010
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 31159

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 03 Maart 2014

Zuid Amerika

15 April 2010 - 17 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: