Fietsen, Bern en hagelslag - Reisverslag uit Derendingen, Zwitserland van Karlijn Vermond - WaarBenJij.nu Fietsen, Bern en hagelslag - Reisverslag uit Derendingen, Zwitserland van Karlijn Vermond - WaarBenJij.nu

Fietsen, Bern en hagelslag

Door: karlijnvermond

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

24 Mei 2010 | Zwitserland, Derendingen

Hallo Allemaal!

Er is weer een week voorbij., Ik ben inmiddels ruim 5 weken in die Schweiz. Het wordt nog even hard werken want over 2 weken heb ik mijn tussen Prufung en tussenbeoordeling.

Deze week weer veel dingen gezien en gedaan. Een collega was ziek dus daar wat patiënten van over genomen. Zo moest ik op huisbezoek, op de fiets, was nog best even een tour om het te vinden, maar het is allemaal goed gekomen. De dinsdag vind ik altijd een beetje rotdag. Of ik dan moe ben van de maandag of gewoon omdat ik die dag minder te doen heb weet ik niet.
Donderdag heb ik zelf ook een massage gehad van één van de medisch masseurs, om eens uit te proberen hoe dat dan voelt als ik een patiënt er naar toe stuur. Het voelde best prima, het was niet heel prettig en m’n rug heeft de rest van de dag beurs aangevoeld, maar het had uiteindelijk wel een ontspannendeffect. Hij zei ook dat ik maar vaker naar een van de masseurs moet gaan want dat was beter ofzo.. Nou ja prima hoor, ik ga wel liggen ;)
Vrijdag hadden we teambespreking en ‘bijscholing’. Dat houdt in dat alle fysio’s daarbij aanwezig moeten zijn, dus ook die van de praktijk van Subingen (een dorpje hier vlakbij). Dit keer was ik aan de beurt (altijd een Praktikant) om ‘op te passen’ op de praktijk in Subingen. Ik was er de vorige dag al heen gefietst om de praktijk te vinden, maar toen was het bij zoeken gebleven. Vrijdag heb ik het wel gevonden was heel makkelijk, ik had gewoon in de verkeerde straat gezocht..
Ik heb daar wat gezeten, met mensen gepraat, de enige patiënt die zou komen kwam niet, ik heb m’n broertje een gruwelijk lange mail gestuurd waarvan ie niet wilde geloven dat ik die persoonlijk aan hem had geschreven wat overigens wel zo was, weer terug naar Derendingen gefietst, ‘zwemles’ gegeven en toen was ik klaar, lang weekend!

Ik heb donderdag 3 juni ook vrij, want dan is het frohleichnamtag ofzo. Solothurn is een katoliek kanton en dan heb je meer vrije dagen. Heel naar :) Als je in Zürich studeert heb je dat niet.

Dit weekend kwam Anne (m’n nichtje) langs. Ze kwam vrijdag met Jan (d’r vader) op de motor. Ik heb even laten zien hoe de praktijk er uit ziet. Wat de mogelijkheden zijn, wie er allemaal werken enz. Jan is daarna doorgereden naar de Bodensee. Zaterdag zijn we naar Bern gegaan, de ‘we’ was dit keer Anne & Kar, Tom heeft zich met een workout in de Praxis vermaakt en voor zijn verdere bezigheden zie zijn weblog.
Het was ook hier einnnnnnnnnnndelijk mooi weer :) :) Bern is een leuke, mooie en rustige stad! Ik vind het de leukste die ik tot nog toe heb gezien en veel mensen uit Zwitserland vinden Bern en Luzern de mooiste steden. We hebben een beetje door de Altstad gelopen, zijn toen nog op een bankje in de zon met een prachtig uitzicht beland (helaas had dit wel het kreefteffect als gevolg). Ze hebben hier ook beren, langs een soort helling in een groot hok. Eigenlijk vonden we het te zielig, maar we zijn toch wezen kijken. Twee grote beren en twee mini babyberen.
Ik had donderdag al gehoord dat er een hardloopwedstrijd in Bern zou zijn. De ‘Grand prix von Bern’, ze lopen dan 10 miles, dat hebben we ’s avonds maar even gegoogled want we kwamen er niet uit. We zagen overal borden wanneer de bussen niet zouden rijden en waar ze langs zouden lopen, maar nergens was het nog afgezet. Ongeveer 10 minuten voordat de toppers langs kwamen werden er hekken neergezet en mannetjes met gele hesjes. Het was best wel een chaos, maar het had wel iets!
Wie er nou uiteindelijk gewonnnen heeft is me niet helemaal duidelijk, ik geloof een Keniaan, verrassend dus ;). Ik heb het 's avonds nog wel op tv terug gezien, maar ik was te druk bezig naar het zoeken of wij ook gefilmd waren :p En nee wij waren niet belangrijk genoeg.,

’s Avonds het prachtfilmpje van Oma’s verjaardag gezien. Dank alle die mee hebben gewerkt aan het kansloos leuke filmpje :). Haha

En ik wil nog even m'n moeder en Jeroen bedanken voor het kopen van de mega hagelslag en de thee :) :)
Het lijkt wel alsof ik een Oscar heb gewonnen maar goed.

Zondag hebben An en ik de ‘berg’ van Derendingen beklommen en hebben op het strandje langs het beekje in de zon gelegen in de hoop van onze reflecteerde witte huid af te komen zonder nog meer kreeft te worden. Is redelijk gelukt (het niet kreeft worden).
Daarna zijn we met Tom naar Solothurn gegaan en hebben we op een terrasje gezeten. :)
Vandaag hebben we opnieuw een poging gedaan om bruin te worden. We waren net Johnny en Anita’s in onze lelijke onkruidtuin. Tom mocht het gras uiteraard op pinkstermaandag niet maaien, dus nu doet onze huisbaas het morgen voor ons. En we zijn op de jaarmarkt /kermis van Derendingen geweest. Daar hebben we zowaar nog een goed doel (niet ons zelf) gesteund.

Ik ben trouwens ook nog steeds niet naar de tandarts geweest. Ik durf niet zo goed. Het draadje achter m'n tanden, overblijfsel van m'n beugel, zit los. Maar je hebt hier zoveel tandartsen, alsof iedereen het kan worden. Al denk ik wel dat het beter is als ik ga...

Tot zover deze week!

Liefs Karlijn

Ik ben er trouwens nog niet achter hoe ik meer dan 10 foto´s op deze weblog kan plaatsen, dus als iemand een idee heeft vertel het me. En anders bedenk ik wel wat anders...

  • 24 Mei 2010 - 20:44

    Marjolein:

    Je trouwe fan hier! Je verhalen zijn weer leuk! Ik had niet verwacht dat een Europees land zo chaotisch zou zijn...Suriname viel dus nog best mee! ;) Enjoy nog! En succes met stage! Morgen start ook mijn fulltime stage van 6 weken..

    xx

  • 25 Mei 2010 - 12:13

    Petra:

    Hey kar! Klinkt niet verkeerd al die vrije dagen en massages :D
    Hier is het ook topweer, en heb ook lichtelijk wat kreefteffecten te pakken (schouders en knieholten) :S
    Stage gaat ook goed, alleen zit nu ff in zo'n periode dat ik ff niet meer wil! Maar vakantie nodig heb... Aach komt wel goed!
    Heb je toevallig ook skype? Dan kan ik je een keertje spreken :D
    Kusjes

  • 25 Mei 2010 - 13:30

    Fleur:

    Hee kar! Ik wil ook wel van die massages! Klinkt goed daar! Mijn stage gaat prima!
    Succes daar! (en alvast voor bij de tandarts haha)
    Kuss

  • 26 Mei 2010 - 08:45

    Jeroen:

    Heb je daar weer even genoeg aan?

  • 28 Mei 2010 - 19:17

    Angela:

    Karlie!
    Nice verhaal!
    Ik ga je heel snel mailtje sturen!
    Fijn weekend!!
    xxx

  • 30 Mei 2010 - 14:08

    Jeanette:

    Hey Karlijn,
    Wat leuk om je verhalen te lezen, ik ben weer helemaal bij. Ook fijn dat het zo goed gaat en dat je, in je vrij tijd, allerlei leuke dingen doet.
    Wij wensen je nog heel veel plezier en blijf ervan genieten het is zo weer voorbij.
    Groetjes ook van John.

  • 31 Mei 2010 - 21:18

    Ton En Michel:

    leuk weer wat te lezen, geniet van je verblijf ook tussen je studie door, voor je het weet is het weer voorbij...
    groetjes van ons xx

  • 07 Juni 2010 - 07:51

    Ien:

    Wat doe je nou met die mooie fiets wanneer je weer naar huis komt, breng je 'm mee? Je hebt een foto van jullie (jij met Anne) naar oma gestuurd en die heeft wel een erg prominente plaats in de keuken gekregen, ben benieuwd hoelang dit nog zo blijft!! Zo te lezen vermaak je je wel en 'n dag wat minder is toch ook niet erg, hoort bij het leven. Geniet en werk ze, dag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Derendingen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2010

Dag Zwitserland!

09 Juli 2010

Sali!

17 Juni 2010

Over de helft!

08 Juni 2010

Het Zwitserlevengevoel

24 Mei 2010

Fietsen, Bern en hagelslag
Karlijn

Actief sinds 08 April 2010
Verslag gelezen: 592
Totaal aantal bezoekers 31187

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 03 Maart 2014

Zuid Amerika

15 April 2010 - 17 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: