Sali! - Reisverslag uit Derendingen, Zwitserland van Karlijn Vermond - WaarBenJij.nu Sali! - Reisverslag uit Derendingen, Zwitserland van Karlijn Vermond - WaarBenJij.nu

Sali!

Door: karlijnvermond

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

09 Juli 2010 | Zwitserland, Derendingen

Hee Allemaal!

Hier weer een berichtje van mij. Het duurde even maar er komt toch wat,.
Nog maar 5 weken stage en dan ben ik al klaar! De tijd vliegt gewoon!

Stage gaat best goed. Iedere week leer ik weer nieuwe dingen, anders dan in het begin maar nog steeds heel veel. Ik behandel best veel patienten zelf. Vanalles en nog wat, knie, rug, schouder, polio, meervoudig gehandicapt. Heel interessant maar ook nog weleens lastig.
Vanaf volgende week ga ik ook twee dagen in de week in Subingen stage lopen/werken. Dat is in het dorpje naast Derendingen, daar staat een ander deel van de praktijk. Er gaat iemand op vakantie en zijn patiënten neem ik voor een deel over. Ik ben benieuwd, want ik heb ze nog nooit gezien en normaal heb ik 40 min per patient en nu 30 min of 20 min. Dus dat zal ook nog wel even omschakelen zijn. Maar ik heb er zin, denk ik.,
Van de week ook weer fysiofit gegeven, twee keer. Best grappig eigenlijk, of je nou de beweging helemaal goed uitvoerd zoals je in gedachten had maakt niet uit, ze doen je gewoon na. Je zou het eigenlijk eens moeten filmen...

Het is hier trouwens ook erg warm, in Nl geloof ik ook. Ik was donderdagmiddag vrij, maar buiten was het gewoon niet uit te houden. Ze gaan hier geloof ik voor het record van 38 graden.. Er staat sinds afgelopen weekend trouwens een badkuip in de tuin staan :). Tusen de van straat geplukte bank, de zelf gegraven bbq en het hoge onkruid, haha. Echte Sjonnie en Anita’s. Maar het is best handig en verkoelend.
Zondagavond hadden we nog even gefietst en kwamen we in een stortbui terecht, toen zijn we ook maar even in bad gaan zitten, want dat water was veel warmer dan dat wij waren.

Maar ik ga even twee weken terug, want woensdag 23 juni is Natasha een weekje langs geweest! :) Was erg gezellig! Haha ;) :)
Ik moest helaas wel gewoon stage lopen, maar ik was wel twee middagen vrij en ze heeft mee gedaan met watertherapie en zich zelf vermaakt. Donderdag bij de Emme gezeten, het riviertje vlakbij. ’s Avonds gebbqd en uiteraard voetbal gekeken. Vrijdag gewoon stage gelopen en ’s avonds, kuiten gemasseerd bij de lokale hardloopwedstrijd. Er was geen hond maar goed, duurde het ook niet zo lang ;). Zaterdag zijn we naar Luzern geweest. Echt een hele leuke en mooi gelegen stad. Aan een meer met uitzicht op de Alpen. Er was die dag het ‘Luzernerfest’, dus er was ook vanalles te doen, markt, bandjes die optraden en de spectaculaire acrobatische waterskishow! (dat stelde dus echt niks voor, maar was wel grappig). ’s Avonds op stap in Solothurn, want daar was ook feest. Ik had nog nooit zo veel mensen in dat stadje gezien!
Zondag hebben we ook deze keer een poging gedaan tot de beklimming naar Weissenstein, deze keer met stralend weer en dus uitzicht. Dit keer hadden we de toeristische route genomen. (al dacht ik in eerste instantie dat we verkeerd liepen... (lees: uiteindelijk 30 min heen, terug en heen extra gelopen)). Maar nu hadden we onderweg ook al uitzicht ondanks het feit dat we wegsmolten van de warmte was het een best geslaagde tocht! Ik zal de foto’s ook plaatsen, kunnen Suus & Kim ook zien, hoe de top er bij mooi weer uitziet..
Maandag gewoon weer stage en lekker niks gedaan. Dinsdag heeft Natas zich zelf vermaakt in Solothurn en op mijn fiets, dus dat was ook wel prima. En toen ging ze alweer naar huis, helaas, ging echt weer super snel!

Wat heb ik nog meer uitgevoerd afgelopen weken. Niet zo heel veel bijzonders geloof ik. Stage, sporten, in de zon liggen als het niet te warm is en verder niet zoveel (of ik ben het al weer vergeten).
Oh ja, ik ben gisteren naar de kapper geweest. Het was echt hard nodig, maar ze heeft het goed geknipt! Mocht ook wel voor dat geld... Tja, het raakt al redelijk gewend dat alles hier een stuk duurder is, maar als je dan toch 60 CHF (= €43) uitgeeft voor alleen knippen dan doet dat toch wel een beetje pijn...
Zondag de finale van het WK in Bern kijken. Ben benieuwd...
En volgend weekend komen m’n moeder en broertjes langs, wel weer gezellig :).

Het kan trouwens zijn dat na het WK al mijn foto’s er af worden gegooid omdat m’n VIP lidmaatschap dan ophoudt ofzoiets... We zien het vanzelf.

Bis Später!!

Liefs Karlijn

  • 09 Juli 2010 - 21:57

    Natas:

    oh er is een heel stuk aan mij gewijd!! :) haha! was echt super leuk he. Foto's van weissenstein zijn mooi, maar ik word alweer moe als ik eraan terug denk. Kan me wel voorstellen dat jullie 'bad' heerlijk is, want die waterbak daar was dat ook! Wat verlangde ik naar water haha

    xxx

  • 15 Juli 2010 - 09:38

    Ien:

    Dat gaat goed daar bij jou lees ik en nu nog maar tot 13 augustus?? Ga je ook nog even een rondje Zwitserland doen, je bent er nu toch. Heb begrepen dat je moeder en broers vandaag gaan rijden, fijn he weer even de familiebanden aanhalen. Veel plezier jullie met z'n allen en hopelijk mooi weer. Voor jou werk ze en geniet van je vrije tijd.

    'n groet

  • 16 Augustus 2010 - 13:46

    Anne:

    Joehoe ik wil een vertrekberichtje jaa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Derendingen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2010

Dag Zwitserland!

09 Juli 2010

Sali!

17 Juni 2010

Over de helft!

08 Juni 2010

Het Zwitserlevengevoel

24 Mei 2010

Fietsen, Bern en hagelslag
Karlijn

Actief sinds 08 April 2010
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 31188

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 03 Maart 2014

Zuid Amerika

15 April 2010 - 17 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: