Over de helft! - Reisverslag uit Derendingen, Zwitserland van Karlijn Vermond - WaarBenJij.nu Over de helft! - Reisverslag uit Derendingen, Zwitserland van Karlijn Vermond - WaarBenJij.nu

Over de helft!

Door: karlijnvermond

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

17 Juni 2010 | Zwitserland, Derendingen

Hee Allemaal!

Ik ben inmiddels over de helft met mijn stage! Het gaat echt super (viel :p) snel!
Ik heb afgelopen week ook mijn eerste tussen Prüfung (anamnese, onderzoek en behandeling) gehad. Ik had het “gut gemacht”. Dus daar ben ik wel blij mee :), al gingen er uiteraard ook nog een hoop dingen fout. Over 4 weken heb ik mijn eindprüfung al.
Vandaag de tussenbeoordeling gehad en was ook voldoende. Nog wat verbeterpunten gehad waar ik aan kan werken. Verder de Thaise masseuse uitgehangen, iemand last minute masseren en dan nog een paar Frank fooi krijgen omdat je het zo goed deed, haha :s
Vanmorgen heb ik zelf fysiofit gegeven. Fysiofit is eigenlijk looptraining en tijdens dat lopen de meest rare bewegingen maken. Het ziet er echt heel idioot uit, maar het is best leuk en ook heel intensief. Daarna nog wat buik/rugspieroefeningen. Ik kwam tot de conclusie dat het nog best moeilijk is zo’n 90 verschillende oefeningen te bedenken, maar het is redelijk gelukt.
Vanaf morgen heb ik twee dagen Whiplashcursus van de goeroe uit Nederland, ik ben benieuwd. Ik kan dan alleen weer geen voetbal kijken.. Een van mijn begeleiders gaat twee weken in Militairedienst. Hij moet ieder jaar 3 weken in militaire dienst, iets traditioneels. Maar jongens van mijn leeftijd hebben dat niet meer, dat hebben ze afgeschaft. Dus wordt weer een drukke week.

Afgelopen vrijdag heb ik vrij gehad want.... Kim en Suzanne kwamen langs!!! :) :) :)
De chococake was verbrand, maar ik had nog wel een stukje bewaard :p
Vrijdag hebben we een rondje gemaakt op de praktijk, alles even bekeken en geprobeerd. Ze hebben toen ook meteen kennis gemaakt met de hartelijkheid van de Zwitser (NOT),. Maar de praktijk was leuk om te zien toch?! Het was mooi weer dus we zijn naar Solothurn gegaan. Een leuk klein stadje naast Derendingen, waar wel mensen doordeweeks over straat lopen. Stadje bekeken, ijsje gegeten en WK gekeken op een terrasje.
Toen we naar huis kwamen, hebben we de ‘gratis bank’, die al drie dagen bij de buren op de oprit stond meegenomen en in de tuin gezet. Hebben we ook de tuin gelijk maar een beetje oranje versierd en lekker buiten gegeten.
Zaterdag zijn we naar Bern gegaan. Hebben we ons prima vermaakt! Ik heb nog een tas gekocht in de eerste en zo ongeveer enige winkel waar we naar binnen zijn geweest. ’s Avonds daar nog voetbal gekeken en daarna naar huis gegaan. Meteen het wereldrecord snelkaartje kopen verbeterd.,. Toen we thuis kwamen, had Tom de hele woonkamer versierd met allemaal oranje ballonnen, kleedjes, vlaggetjes enz. Het ziet er echt leuk uit!
Zondag hadden we bedacht om naar Weissenstein te lopen. Dat is de top van de berg waar ik op uit kijk. Hij is nog best hoog, de top ligt op ongeveer 1300 meter hoogte. Dat is 2.15 uur lopen. We hadden wat dingen meegenomen om onderweg te picknicken en onze zonnebrillen opgezet omdat er zoveel zon was. Dat duurde overigens niet lang. Het was een hele beklimming en toen begon het ook nog te regenen en onweren. Tussendoor maar niet gepicknickt, maar we zijn wel helemaal naar boven gelopen. Helaas was er zoveel regen dat we geen uitzicht hadden dus dat was wel een beetje jammer. Maar we hebben veel Spass gehad en er ik heb er ook best wel wat Muskulkater (spierpijn) aan over gehouden.

Verder nog veel voebal gekeken, als het mogelijk was. Nederland niet gezien, want toen was ik in Kontiki en daar hadden ze het niet aan staan helaas. In de praktijk hangt een groot scherm en ik heb van de week al op een behandelbank gelegen en een helft voetbal gekeken, beviel wel :)
Zwitserland ook gewonnen en dan komen zelfs die Zwitsers een beetje los!
Ik sta trouwens bovenaan in de Koch voetbalpoule, na 10 wedstrijden...

Daisy nog bedankt voor het mooie armbandje, ik draag hem hoor! En tante Marian voor het leuke postpakket!

Bis nächste mal! Adieu!!

Liebe Grusse Karlijn

  • 18 Juni 2010 - 22:39

    Petra:

    Gaaf Gaaf Gaaf!!!! Echt superleuk! Wel balen dat je al die wedstrijden mist, maar karlijn: alles voor de baan van je leven ;) Later tijdens het behandelen van een whiplash patientje denk je hieraan terug en ben je blij dat je zo'n nutteloze voetbalwedstr ni heb gezien en ontzettend veel van whiplash afweet ;)
    Good luck en veel plezier nog daar! Dikke dikke smakkerd van mij (K)

  • 21 Juni 2010 - 09:51

    Dorien Van Den Berg:

    Hoi Karlijn,
    Fijn dat de tussenbeoordeling goed is gegaan! Gefeliciteerd. Nog even volhouden en dan op naar de eindbeoordeling. Veel plezier nog!!!! Groetjes, Dorien

  • 05 Juli 2010 - 10:51

    Ton En Michel:

    Wat een prachtige foto's Karlijn. Ik zie dat de oranje koorts in iedergeval toeneemt daar in zwitserland. Gaat je stage verder goed? Valt het je tegen of mee? En je huisgeno(o)t(en). Het ziet er wel gezellig uit, dus ik neem aan dat je je vermaakt.
    Wij genieten van heerlijk zonnig weer. Succes verder en waar blijft dat kaartje?
    dikke kus van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Derendingen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2010

Dag Zwitserland!

09 Juli 2010

Sali!

17 Juni 2010

Over de helft!

08 Juni 2010

Het Zwitserlevengevoel

24 Mei 2010

Fietsen, Bern en hagelslag
Karlijn

Actief sinds 08 April 2010
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 31158

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 03 Maart 2014

Zuid Amerika

15 April 2010 - 17 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: