Dag Zwitserland! - Reisverslag uit Derendingen, Zwitserland van Karlijn Vermond - WaarBenJij.nu Dag Zwitserland! - Reisverslag uit Derendingen, Zwitserland van Karlijn Vermond - WaarBenJij.nu

Dag Zwitserland!

Door: karlijnvermond

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

16 Augustus 2010 | Zwitserland, Derendingen

Hee Allemaal!
De tijd vliegt en het is nu alweer zo ver dat ik morgen vertrek. Morgenavond ben ik weer in Nederland. Wel een gek idee eigenlijk. Ik heb hier bijna 5 maanden gewoond en dan ga je weer weg, voor weet niet hoe lang. Ik heb het hier erg naar mijn zin gehad! Stage is goed bevallen, het wonen hier, met Tom samen leuke dingen gedaan en bezoek gehad. :)
Ik zal het hier missen, maar ik heb toch ook wel weer zin om naar huis te gaan, iedereen weer te zien en gewoon Nederlands te praten.
Ik zal even een kort verslag doen van wat ik tussen nu en de laatste keer schrijven heb gedaan. En de rest hoor je wel als ik weer terug ben ;).

Ongeveer een maandje geleden zijn mijn Muti en twee Bruders langs geweest. Was gezellig, en nog precies het zelfde als altijd ;). Leuke dingen gedaan, en we zijn zelfs nog in het roofdierenpark in Subingen geweest. De reclameborden zien er heel leuk en veel belovend uit, maar het park zelf was toch iets anders... Je rijdt eerst een kwartier over het industrieterrein en als je het dan gevonden hebt vraag je je af waar de ingang zal zijn. Dan ben je binnen, dan kun je de roofdieren zelf niet vinden... Het was ook ruim 30 graden, dus dat hielp ook niet echt. Maar uiteindelijk hebben we toch een paar tijgers gezien en geiten en honden en schildpadden en dat was het wel ;). Ach ja, het idee was leuk.,

Ik ben inmiddels een week klaar met stage. Ik heb ook nog een paar weken in de praktijk in Subingen gewerkt. Er was iemand op vakantie en ik heb daar toen twee dagen in de week gewerkt. Was best wel intensief maar ook leuk.
Mijn eindprüfung was goed gegaan en mijn eindbeoordeling was een ‘goed’. Ben er best blij mee :). Tom heeft ook alles voldoende dus kunnen we goed aan onze vakantie hier beginnen :). Maar voor het zover was, hadden we nog wel het zwembad. De opdracht was heel simpel, je moet met kleren aan over een metale stang die over het zwembad ligt heen lopen. Uitvoering was iets moeilijker. Niet mogelijk uiteraard, maar de filmpjes zijn leuk geworden.
Vorig weekend zijn Tom zijn ouders en broertje langs geweest. Zaterdag was ik ook nog jarig, alweer 22. Bedankt voor alle kaartjes, berichtjes en cadeautjes!! We hebben in het hotel waar Tom z’n ouders verbleven ontbeten. Cadeautjes gehad :), was gezellig. Daarna had ik besloten om ziek te worden :s, buikgriep was niet heel fijn., En de rest van het weekend heb ik voornamelijk geslapen.
Dinsdag ben ik samen met Tom voor twee dagen naar Tessin gegaan. Dat ligt in Zuid Zwitserland. Het is daar erg mooi, bergen, meer, palmbomen (hebben ze ook in la Suisse) en mooi weer. Was erg leuk, we zijn in Lugano en Bellinzona geweest. Het slapen in de jeugdherberg, met acht op een kamer, boven in een stapel bed en ook nog een keihard snurkende man was iets minder geslaagd. Maar goed, je wilt goedkoop slapen en verder was het prima.

Ik ben ook nog twee keer in Bern geweest, blijft een leuke stad! Ik ben daar ook nog naar de dierentuin geweest, ja als je 22 jaar bent dan wil je dat soort dingen.. Was niet heel spectaculair maar wel leuk en voor maar 8 CHF. Het had soms iets weg van roofdieren zoeken in het roofdierenpark, hier kon ik de ‘afdeling roofdieren’ ook niet zo goed vinden. Maar na lang zoeken toch beren, wolven en aparte koeien gevonden. Ook nog een beetje geshopt (ja een beetje want meer geld had ik niet, en het is hier echt duurder!). Vandaag nog in Thun geweest. Het regent hier al 3 dagen ongeveer non stop en dan ook gewoon de hele dag lang. Beetje jammer, heb niet alles meer gedaan van wat ik eigenlijk nog nog wilde doen. Maar in Thun was het dus droog, leuk stadje ook aan het meer met bergen.
Vandaag al mijn spullen bij elkaar gezocht en ‘huiscontrole’ gehad en dan morgen op naar Nederland. Ik ga met de trein, want ik heb wel geteld één mega koffer, twee grote tassen en twee iets kleinere tassen.. Dat terwijl m’n moeder vier weken geleden al twee tassen vol met spullen mee heeft genomen. Ik zie de reis naar de trein nog niet zo heel erg zitten.

Dat waren bijna 5 maanden Zwitserland....
Het is hier erg leuk geweest en ik kom zeker nog wel een keer terug!
Bedankt voor het lezen van mijn verhaaltjes en het schrijven van de berichtjes!
Ik denk dat ik nog één keer een berichtje plaats als ik terug ben en dan is het wel goed zo.

Tot snel!

Dag Zwitserland!

Liefs Karlijn

  • 17 Augustus 2010 - 07:10

    Dorien Van Den Berg:

    TOP Karlijn, dat je het zo goed naar je zin hebt gehad. En je stage ook nog afgesloten met een GOED!! Super gedaan. Zie je binnenkort, Dorien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Derendingen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2010

Dag Zwitserland!

09 Juli 2010

Sali!

17 Juni 2010

Over de helft!

08 Juni 2010

Het Zwitserlevengevoel

24 Mei 2010

Fietsen, Bern en hagelslag
Karlijn

Actief sinds 08 April 2010
Verslag gelezen: 512
Totaal aantal bezoekers 31190

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 03 Maart 2014

Zuid Amerika

15 April 2010 - 17 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: