Eerste dagen - Reisverslag uit Derendingen, Zwitserland van Karlijn Vermond - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Derendingen, Zwitserland van Karlijn Vermond - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Door: karlijnvermond

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

19 April 2010 | Zwitserland, Derendingen

Hee Allemaal! 19-04-2010
Donderdag ben ik in Derendingen aangekomen. Ik was namelijk met de trein en die reed wel ;) :)
Ik ben toen even op de praktijk geweest en daarna ben ik naar het appartement gebracht. Dat is echt 3 minuten lopen, dus lekker dichtbij. Er waren toen nog 2 studenten uit Groningen dus we hebben nog 2 daagjes met z’n drieën in t appartement gewoond.
Vrijdag ben ik op de praktijk geweest voor een rondleiding, wat meekijken en om kleding te passen. We hebben heel hip blauwe polo’s en zwarte trainingsbroeken..
Ik heb ook een Zwitserse bankrekening geopend, tja als je er dan toch bent :p

Het weekend heb ik nog niet heel veel gedaan. Zaterdag was het voor het eerst hier ook echt zonnig. We zijn naar Solothurn, een dorpje naast Derendingen, geweest. Hier hebben we een rolkoffer vol boodschappen bij de Aldi gedaan, heel schaamteloos... Want alles, behalve chocola, is hier echt best wel duur. Daarna hebben we het stadje bekeken en in de zon gezeten :) ’s Avonds kwam Gea langs, zij loopt stage in Biel en zij was eerder die week ook al een keer langs geweest, toen was ik er nog niet. We zijn toen ook nog even de stad in geweest, was gezellig :)

Vandaag m’n eerste echte stage dag. Nog niet helemaal echt eigenlijk... Ik moest om 13.00 beginnen, toen introductie gehad van 2 uur en toen was ik eigenlijk wel weer klaar. Vanavond meegedaan met fysiofit.. Ik dacht dat is heel suf, maar dat was dus niet, heb me aardig in het zweet moeten werken.,
Ik geloof dat het de bedoeling is dat ik van 8.00 tot 18.00 moet stagelopen. Ik heb ’s middags een uur lunchepauze en ik heb maandagmiddag en donderdagmiddag vrij, is weer een meevaller :p
Al dat geduits begint een beetje te wennen, ik kan het redelijk verstaan als ze hoog Duits spreken, maar praten moet ik nog wat meer doen.

Als je me post wilt sturen, een kaartje of hagelslag ofzo, dan kan dat naar:

Physiotherapie Hans Koch
t.a.v. Karlijn Vermond
Emmenhofallee 3
4552 Derendingen

Nou dit was het wel weer voor vandaag./

Bis später!!

Liefs Karlijn

  • 20 April 2010 - 10:49

    Anne(die Van OmeJan):

    En nu ben ik de eerste :) Dat pak hagelslag nemen we wel mee als we je kant op komen hoor! Echt werken, dat wordt nog wennen ;) Veel plezier! X

  • 20 April 2010 - 20:44

    Petra:

    Heey Kar!
    Maar goed dat die choco zo goedkoop is: Chocolade helpt altijd ;)
    maar je komt dus totally in shape terug na al dat gefitness!
    Kan je alle choco er tenmninste weer af trainen hihi!
    Heeel veel succes en plezier daar! Hoop dat je het naar je zin gaat krijgen!
    Ik moet zeggen, dat vroege opstaan wil bij mij nog niet wennen hoor! Hoop dat het bij jou beter gaat :P
    Dikke kus

  • 20 April 2010 - 21:30

    Anh Tan:

    "Echt werken, dat wordt nog wennen" Haha schitterend! :P Sterkte! X

  • 21 April 2010 - 15:15

    Jorien:

    Yooo Karlijntje!
    Klinkt goed! Duits hoor ik hier in Enschede genoeg, maar vindt het nog steeds te lelijk.. Jij zal der vast een ster in worden;) heeeel veel plezier, geniet er lekker van daar (en natuurlijk succes met het "harde" werken:P)
    XX

  • 22 April 2010 - 18:04

    Jeannette:

    Dat zijn wel lange dagen ja.. maar gelukkig is t maar 3 minuten lopen:)
    Haha en weet je zeker dat je nog behoefte aan hagelslag hebt, en niet gewoon een plak milka op je brood wil?;)

    Viel SpaB!
    Xx

  • 23 April 2010 - 22:43

    Ien (tante Van):

    Niet de eerste en zeker niet de laatste lijkt me. Duits is een mooie taal hoor, na twee maanden zul je dat met me eens zijn. Ga je in het weekend maar lekker vermaken want na zo'n eerste week zul je dat wel nodig hebben. Veel plezier en succes met je "werk". dag

  • 26 April 2010 - 08:07

    Rossie:

    Heeej Kar!!

    Klinkt allemaal super leuk, vind het wel knap hoor dat je je zo redt in de duitse taal.. Is alweer zo lang geleden dat we dat op de middelbare school hadden !!
    Veel plezier, en lekker bratwurst mit sauerkraut essen he ;)

  • 28 April 2010 - 12:56

    Christel:

    Leuk zeg, om zo met je mee te lezen..... Heel veel succes met het echte werk nu! Enne, als je toch zo mee doet met Fysio fit kan die zwitserse chocolade geen kwaad joh, en dan is het een meevaller dat juist die niet zo duur is.... Lange dagen ga je maken, maar een uur pauze 's middags is wel heel lekker, even lekker van de berglucht genieten met een lunchwandeling....

    Groetjes Christel

  • 29 April 2010 - 20:34

    Fleur:

    Hee Karlijntje!
    Eeeindelijk bijgelezen op je weblog!:p
    Hoe is het daar?
    Ik zie morgen 26 graden:o
    Lekker man!!! Of is dat dan juist weer net iets te veel van t goede?
    En hoe is je stage? Zie je veel interessante dingen?
    Mijn stage in t revalidatiecentrum is leuk!
    Zet m op daar!!
    En trouwens, nog heel erg bedankt voor je lieve kaartje!
    Wist niet meer of ik dat nou al gezegd had of niet..
    Succes!!
    Liefs!,xx

  • 30 April 2010 - 21:42

    Tante:

    Karlijn,
    Ik vind dat je maar weinig schrijft, je bent nu al 2 weken weg en las enkel je aankomstbericht, hou je nog een ander blog bij? Liefs uit Lopik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Derendingen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2010

Dag Zwitserland!

09 Juli 2010

Sali!

17 Juni 2010

Over de helft!

08 Juni 2010

Het Zwitserlevengevoel

24 Mei 2010

Fietsen, Bern en hagelslag
Karlijn

Actief sinds 08 April 2010
Verslag gelezen: 472
Totaal aantal bezoekers 31186

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 03 Maart 2014

Zuid Amerika

15 April 2010 - 17 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: