Jodelahitie!! - Reisverslag uit Derendingen, Zwitserland van Karlijn Vermond - WaarBenJij.nu Jodelahitie!! - Reisverslag uit Derendingen, Zwitserland van Karlijn Vermond - WaarBenJij.nu

Jodelahitie!!

Door: karlijnvermond

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

02 Mei 2010 | Zwitserland, Derendingen

Hee Allemaal!! 02-05-2010

Daar ben ik weer, het duurde even, maar hier is weer een berichtje van mij., Ik ga proberen één keer in de week hier wat te plaatsen maar dat is nog niet helemaal gelukt.
Ik ben inmiddels twee weken in die Schweiz en tot nog toe bevalt het wel, de tijd gaat erg snel :)
Ik begin hier steeds meer gewend te raken.

De eerste week veel nieuwe indrukken gekregen. Dag 2 moest ik toch echt beginnen. Veel meegkeken met andere fysio’s en ’s middags aquatherapie voor de rug in het zwembad meegedaan. Woensdag was een van onze stagebegeleiders ziek. Ze hadden bedacht dat wij (Tom en ik) wel een paar (lees; beetje boel, waarvan uiteindelijk weer de helft niet van kwam opdagen) patiënten over konden nemen... Beetje in het diepe gegooid maar je leert er wel veel van zullen we maar denken ;) Uiteindelijk ging het nog best goed.
We hebben ook een les pilates meegedaan, best heftig nog en fitness instructie gehad. ’s Avonds hebben we nog aquatherapie voor schouderpatienten gegeven en toen was de dag wel weer om.
Donderdag een half dagje stage en verder een poging gedaan om van het lekkere weer te genieten en ’s avonds naar Biel geweest en bij Gea gegeten. :)
Vrijdags was ook weer een druk dagje, veel gezien en ook nog watertherapie voor OE (benen enzo) patienten gegeven.
Dat weekend heb ik niet zoveel uitgevoerd, ik kan het me in ieder geval niet meer zo herinneren....

Ik heb trouwens ook bedacht dat ik vanaf nu een nieuwe hobby heb: hardlopen (met name dat hard moet ik nog even oefenen...). Het gaat best aardig, al barst ik nog iedere keer van de spierpijn, maar dat schijnt vanzelf over te gaan :p

Tweede week was ook weer aardig vol, weer wat meer gedaan. Ook weer gefysiofit, gefitnesst, gehardloopt/hard gelopen, nog steeds geen fiets gekauft.,
Op maandag ga ik met een van mijn stagebegeleiders mee naar een instelling voor geestelijk en lichamelijk gehandicapten. Heel interessant maar ook heel intensief.
Donderdag hebben we ook massageles en elektrotherapieles gehad. Want we moeten veel masseren, en wij Nederlanders schijnen dat niet zo goed te kunnen.
Deze week ook begonnen met het afnemen van anamneses en onderzoeken. Is nog best lastig zo auf Deutsch, maar het ging redelijk.
Ik ben verder op stage nog niet heel erg opdreef. Het gaat wel, maar als me wat gevraagd wordt wil ik nog wel eens blokkeren, of hele domme antwoorden geven op hele makkelijke vragen, ik hoop dat dat nog over gaat.

Vandaag is Tom (mijn huisgenoot) jarig!! Om dat te vieren hebben we allereerst vrijdag een heerlijke monchoutaart met mascarpone gemaakt, voor hoe dit tot stand kwam verwijs ik graag naar de pagina van Tom (tomdeweert.reismee.nl).. Maar alleen met taart ben je er natuurlijk niet. Uiteraard hebben we zaterdagavond rode wijn gedronken, dit keer niet Aldi huismerk smaakt trouwens prima, maar iets betere kwaliteit.
Om het te vieren zijn we gisteren naar Basel geweest. We waren alleen wel even vergeten dat ze hier dus wel de ‘Dag van de Arbeid’ vieren. Ik kan me namelijk niet herinneren dat dat in Nederland heel erg gevierd wordt. In ieder geval, alle winkels waren dicht, werkt wel weer geld besparend, geen schoenen, geen horloges, geen tassen en ander duurs gekauft, het regende heel vaak en heel hard, maar we hebben ons eigenlijk prima leuk vermaakt! We hebben nog best cultureel gedaan en op terrasjes gezeten. We hebben onder andere een kerk beklommen. Daar boven heb je een erg mooi uitzicht over de stad heen. ’s Avonds zijn we nog een drankje gaan doen in Solothurn en vanmorgen heerlijk uitgeslapen. Ik heb vandaag zelfs zowaar nog wat ‘gestudeerd’. Jaja, wat een nieuwe omgeving wel niet met een mens kan doen :p

Het internet is hier niet echt geweldig., Of ik moet half uit het raam hangen of ik zit beneden in de deuropening. Nou was het afgelopen weken super mooi weer dus niet echt een bezwaar, maar het weer is hier nogal omgeslagen, beetje jammer dus.

Ik ga zo ook nog even een poging doen om wat foto’s erop te zetten, om een beetje een indruk te krijgen hoe het eruit ziet.
Bis schnell!

Liefs Karlijn


En bedankt voor jullie leuke, lieve berichtjes :) :D :)
En ik heb btw nog geen Milka koe gezien hier...

  • 04 Mei 2010 - 19:43

    Rooooo:

    He,
    leuk zeg die foto's!
    kan ik me dr wat meer van voorstellen;)
    Succes met masseren, als je weer terug bent weet ik waar ik moet zijn hahaha!

    mail je wel weer keertje!
    x
    Rooooooooooooo

  • 04 Mei 2010 - 20:54

    Fleur:

    Karrie! Goed verhaal haha! Ik ga die taart ns bekijken:p
    En leuke foto's! Je huisje ziet er mooi uit!
    En zo te horen komt het helemaal goed daar met jou op je stage!
    Geniet ervan!
    Liefs!,xx

  • 05 Mei 2010 - 10:25

    Petra:

    Kar!!! Wat een verhalen! Het geweldige zonnige weer hebben jullie dus ook nog niet gevonden?? Hier is het ook niet echt lekker meer.. En dat van die fouten, ik had gisteren ook even een slechte dag: Wist ineens niets meer :O
    Maar dat komt vast wel goed met jou en mij ;)
    Stukje chocolade doet veel goeds toch hahaha!
    Have fun en hou dat hardlopen vol he meid! Daar wordt je vrolijk van zeggen ze (als je de spierpijn wegdenkt tenminste hihi)
    kiss

  • 06 Mei 2010 - 09:13

    Natas:

    leuk die foto's!!!
    de buren zijn alleen wel wat minder dan wat ik me van onze andere vakanties kan herinneren :P

    xxx

  • 06 Mei 2010 - 12:52

    Rossie!:

    Super leuk allemaal klinkt het :D Zeit von deine leben, ik zit er nu ook over na te denken om in t buitenland stage te lopen :P Maar dat moet ik maar niet doen want dan heb ik geen geld meer voor mn australia reis ;)

    Doei karrlie!
    Xxxxx

  • 08 Mei 2010 - 08:16

    Jan:

    Hey nichtje! Zo te zien heb je het wel naar je zin daar! Al leuke mannen tegengekomen daar? Gr Jan en Marlijn

  • 09 Mei 2010 - 08:04

    Ton En Michel:

    wat leuk met tom ;-) ik zie dat het best wel pittig is een stage in zwitserland, je doet het goed hoor. succes en de groeten van ons

  • 12 Mei 2010 - 11:47

    Ien:

    Het is weer bijna tijd voor een verslag...
    Bedankt namens oma voor de leuke kaart en het ruitjes-papier, groot geschreven, goed aan gedacht.Morgen heb je wellicht ook vrij (hemelvaart) dan kun je uitslapen en leuke dingen doen, veel plezier! dag

  • 14 Mei 2010 - 08:57

    Opa:

    Ik heb net bij jouw moeder even op de site gekeken en gelezen hoe jij het maakt. Leuk om weer op de hoogte te zijn. Veel succes met je stage en veel plezier gewenst. Hartelijke groet opa de Vos.

  • 16 Mei 2010 - 18:15

    Ton En Joke:

    Ha die Karlijn, we zijn vanmorgen bij oma weer aardig bijgepraat. ook even vernomen hoe het feestje van Mathijs verlopen is (heb je toch weer wat gemist) maar daarom niet getreurd, wij missen jou hier nl ook maar vinden het wel tof dat we van alles met je mee kunnen beleven dort in der Schweiz!! Veel plezier en "werkgenot" en we lezen graag mee op deze site hoe het je vergaat. Groetjes Joke en natuurlijk ook van Ton.

  • 17 Mei 2010 - 19:30

    Peet:

    Hee Karlijn!!
    ziet er allemaal goed uit hor daar in Zwitersland, geniet ervan :)
    ben benieuwd naar nog meer leuke verhalen!!
    xxxjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Derendingen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2010

Dag Zwitserland!

09 Juli 2010

Sali!

17 Juni 2010

Over de helft!

08 Juni 2010

Het Zwitserlevengevoel

24 Mei 2010

Fietsen, Bern en hagelslag
Karlijn

Actief sinds 08 April 2010
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 31188

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 03 Maart 2014

Zuid Amerika

15 April 2010 - 17 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: