Er was eens.... Een meisje in Zwitserland... - Reisverslag uit Derendingen, Zwitserland van Karlijn Vermond - WaarBenJij.nu Er was eens.... Een meisje in Zwitserland... - Reisverslag uit Derendingen, Zwitserland van Karlijn Vermond - WaarBenJij.nu

Er was eens.... Een meisje in Zwitserland...

Door: karlijnvermond

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

17 Mei 2010 | Zwitserland, Derendingen

Liebe Leute!

Het is inmiddels ´iets´ langer dan een week geleden dat ik hier wat heb heb geplaatst dus het is weer een hoog tijd voor een nieuw ´verhaal´..
Tja, is toch wel een beetje een nadeel als je zolang wacht met wat nieuws schrijven, ik ben geloof ik inmiddels de helft alweer vergeten..
Ik zit hier toch al bijna 5 weken, de tijd gaat snel!

Laten we beginnen met waarvoor ik hier uiteindelijk zit, m´n stage. Nou het gaat steeds beter. Ik heb nu twee goede weken gemaakt. Ik ga steeds meer zelf doen, heb een aantal ´eigen´ patiënten en ik doe en zeg wat minder vaak domme dingen ;). Het Duits gaat ook goed. Het spreken gaat niet vlekkeloos, maar ik kan toch aardig duidelijk maken wat ik bedoel. Al heb ik soms hele verhalen in m’n hoofd en zeg ik uiteindelijk twee zinnen.. Het Zwitser Duits versta ik inmiddels ook redelijk, dus er is nog hoop :p

Vorige week heb ik een fiets gekocht! Na eerst al een hele zoektocht waar ik überhaupt een fietsenwinkel kon vinden heb ik een fiets gekocht. Was uiteraard niet goedkoop, maar had ook niet anders verwacht... Ik heb nog wat korting gekregen, een ander zadel en zo’n verzekeringding, voor als je een berggeit aanrijdt of als je fiets gestolen wordt en je naar de politie moet. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik er nog niet veel op gereden heb.. Ik durf de bergconfrontatie nog niet aan, het is nog niet mooi weer genoeg, geen tijd, of gewoon geen reden. Ik ben naar huis gefietst, van Solothurn naar Derendingen, dat is een stukje van ongeveer 10 minuten heb ik me laten vertellen. Ik geloof dat ik er ongeveer een half uur over heb gedaan. . Het is heel makkelijk zei Tom, gewoon hier de autoweg volgen en dan word je zo'n fietspad opgestuurd en dan vind je het vanzelf.. Jaja.. Nou ik werd inderdaad zo'n fietspad opgestuurd en toen kwam ik op een fietsrotonde, maar wist ik veel welke afslag ik moest nemen, uiteindelijk was het natuurlijk de laatste afslag die ik probeerde ;)

Afgelopen weken ook weer gewoon gefysiofit. Er was de laatste keer ook een Zwitsersmeisje, duhh, maar ze vonden dus dat zij een tweelingzusje van mij zou kunnen zijn. Ik persoonlijk zag het er niet helemaal in maar goed. Ze was wel aardig, en dat ben ik natuurlijk ook...
M’n hardlopen gaat ook nog vooruit, zowaar heb ik mijn rondetijd van 1 uur naar 45 minuten weten te reduceren. Het schijnt in een half uur te kunnen, dus ik heb nog wat te trainen ;)
Gisteren was het lieftallige bergbeekje waar ik alijd langs loop veranderd in een woeste modderrivier maar dat had ook wel weer wat. Hopelijk blijft dit weer niet al te lang meer duren. Er schijnt hier weleens de zon maar dan ben ik aan het werk dus dan heb ik er niet zoveel aan.
Al moet ik zeggen dat het goed was om te zien dat tijdens de Giro in Utrecht het bij ons een stuk mooier weer was dan in Nederland. Wat een afgunst, maar ja je moet wat, als je er zo graag bij had willen zijn en het dan toch op tv moet bekijken..
Binnenkort schijnt hier wel het Zwitserkampioenschap Schwingen ofzo (ik weet niet meer precies hoe het heet) te zijn. Ik begreep dat het zoiets is als worstelen met een jutezak aan, wat verder de regels zijn weet ik niet.. Maar als je dat wint, dat is net zo iets als dat je in Nederland de Elfstedentocht wint. Het wordt ook maar één keer in de vier jaar gehouden. Lijkt me leuk om te gaan kijken. Het verslag volgt dus later nog wel.

Tijdens het WK komt er wel een groot scherm in de Praxis schijnt. De Chef is Nl (de baas trouwens ook) en ze houden van voetbal en ik ook dus dat is mooi :). Ik kwam er vandaag ook nog eens achter dat Zwitserland zich ook heeft gekwalificeerd, lekker scherp ;). Het is ook de bedoeling dat ik dan in m’n Oranje shirt of m’n Schweizershirt ga werken i.p.v. m’n mooie blauwe polo.

Het is hier trouwens ook heel hip om je haar fluoriserend roze of groen te verven. Dan bedoel ik ook gewoon je hele haar, lang/kort maakt niet uit. En je bent nog hipper als je hier een combinatie van maakt. Ik moet zeggen dat ik niet van plan ben aan deze hippe toestand mee te doen, dus ik houd het maar bij saai donkerblond..

Afgelopen zaterdag zijn we naar Zürich geweest. Voordat we daar heen gingen hebben we eerst een halbtax kaart gekocht. Zodat je voor de helft met het OV kunt, voor een jaar. Om dat aan te kunnen vragen had je ook een pasfoto nodig. Die heb ik die laten maken in zo’n mooi hokje, met zo’n scherm en zo’n stem die tegen je praat (“Fertig? Ok? Jetzt gehts los!!” FLITS) (goeie beschrijving al zeg ik het zelf). Prachtige foto’s zijn het geworden. Maar goed toen konden we dan voor goedkoop naar Zürich.
Deze stad is toch een stukje groter en chaotischer dan Basel vond ik. Deze keer was het geen ‘speciale’ dag, dus de winkels waren open. Je kunt er dan ook goed shoppen, als je genoeg geld meeneemt tenminste... Ik had wel een tas willen kopen, maar alles wat ik mooi vond was toch een beetje erg veel boven mijn budget. Uiteindelijk heb ik bodylotion gekocht, ook heel belangrijk.
Het was niet echt mooi weer, maar het was een geslaagd dagje :) Ze hebben trouwens ook door de hele stad heen Zwitserse vlaggen hangen, dat je even weet dat je je in Zwitserland bevindt.

Dit was het voor deze keer, ik ben vast wel wat vergeten, maar dat komt dan wel weer in de mail voorbij ofzo. Ik vind het leuk om ook jullie spannende en niet spannende verhalen te horen/lezen :)

Bis nächste mal!!

Liefs Karlijn


De foto’s komen later...


  • 17 Mei 2010 - 21:12

    Marjolein:

    Je trouwe fan hier! Je verhaaltjes klinken weer leuk! Ik ga je snel weer mailen! Ik ben vandaag weer met stage begonnen. Woensdag ga ik naar Mary Poppins!:)

    Kus

    PS. Groetjes van Faziel! ;)

  • 18 Mei 2010 - 19:55

    Petra:

    Hahaha, ik zie al je clumsy acties helemaal voor me kar! Prachtig, met die rotonde bijv :P
    Aankomende do/vr gaan we weer op proefkamp dus dat wordt wel gezellig denk ik! Je krijgt nog een keer een megalange mail van me met al mn avonturen, maar nu even druk! Dus ik laat het hierbij!
    Is fluoriserend oranje tijdens het WK niet een mooi kleurtje voor je haar?? ;)
    Kisses

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Derendingen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2010

Dag Zwitserland!

09 Juli 2010

Sali!

17 Juni 2010

Over de helft!

08 Juni 2010

Het Zwitserlevengevoel

24 Mei 2010

Fietsen, Bern en hagelslag
Karlijn

Actief sinds 08 April 2010
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 31155

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 03 Maart 2014

Zuid Amerika

15 April 2010 - 17 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: